Strona główna
Lifestyle
Tutaj jesteś
Lifestyle Jak zaprojektować opakowanie kosmetyku

Jak zaprojektować opakowanie kosmetyku?

Data publikacji 1 listopada 2023


Jak stworzyć opakowanie kosmetyczne, które będzie sprzedawać produkty Twoje lub Twoich klientów? Jeśli tego nie wiesz, koniecznie przeczytaj, co na ten temat mają do powiedzenia specjaliści meping.pl – doświadczonego producenta opakowań kosmetycznych.

Informacja na opakowaniu kosmetycznym

Najcenniejszą rzeczą, jaką sprzedawca może zaoferować swoim klientom, jest rzetelna informacja. Opakowania kosmetyczne powinny być zaprojektowane tak, aby w czytelny sposób udostępniać klientom informacje na temat:

  • składu i właściwości produktu,

  • zasad jego użytkowania, a także przechowywania,

  • ewentualnych czynników wysokiego ryzyka (np. przeciwwskazania).

Istotną rolę odgrywa w tym wszystkim też waga produktu, termin jego ważności, a także informacje o konkretnym producencie.

Na co jeszcze zwrócić uwagę przy projektowaniu opakowania kosmetycznego?

Sama informacja to nie wszystko. Trzeba bowiem pamiętać, że o funkcjonalności konkretnego opakowania kosmetycznego decyduje szereg wielu innych czynników.

  1. Trwałość. Dlaczego buteleczki kosmetyczne zachowują swą integralność nawet wtedy, gdy są wielokrotnie ściskane? Dlatego, że ich producenci wiedzą, jak trwałość i niezawodność opakowania może wpłynąć na jego sprzedaż.

  2. Ekologia. Projektowanie opakowań kosmetycznych uwzględnia również ich wpływ na środowisko po wyrzuceniu. W ostatnich latach coraz więcej firm z branży inwestuje w ekologiczne technologie, a klienci to doceniają.

  3. Wygoda. Opakowanie powinno być wygodne dla klienta. Butelki i pudełka, które wyślizgują się z rąk bądź są trudne i skomplikowane w otwieraniu z pewnością nie zdobędą serca użytkowników.

Marketing a designerskie opakowanie kosmetyczne

Opakowanie kosmetyczne musi być atrakcyjne z punktu widzenia klienta. Jego kolor, kształt, a także sposób użytkowania muszą być tak przemyślane, aby zapewnić użytkownikowi maksimum komfortu i jednocześnie budzić pozytywne skojarzenia. W tym celu opakowanie powinno być nietypowe, a umieszczone na nim treści powinny kojarzyć się ze zdrowiem, wygodą oraz bezpieczeństwem. Druga kwestia to umiejętne eksponowanie zalet produktu. Opis certyfikatów, wyeksponowanie ważnych (i naturalnych) składników, a także umieszczenie symboli lub grafik kojarzących się ze zdrowiem, to obowiązkowe punkty na drodze do opakowania, które w zamyśle ma sprzedawać. Na koniec trzeba zadbać o czytelny dostęp do tych informacji. W końcu estetyczna i w miarę duża czcionka zawsze budzi zaufanie.

Reasumując, aby stworzyć idealne opakowanie z kosmetykami, trzeba być kreatywnym i koniecznie postawić się w miejscu klienta.

Materiał zewnętrzny

kręcone włosy

Redakcja perfumino.pl

Jesteśmy zespołem specjalistów od mody i urody. Dzielimy się poradami związanymi ze zdrowiem, lifestylem i pielęgnacją. Znajdziesz też u nas ciekawe pomysły na stylówki i wiele urodowych ciekawostek. Pasjonują nas perfumy stąd zamieszczamy tu też wiele artykułów związanych właśnie z nimi.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Jesteś zainteresowany reklamą?