Jak zaprojektować opakowanie kosmetyku?
Data publikacji 1 listopada 2023
Jak stworzyć opakowanie kosmetyczne, które będzie sprzedawać produkty Twoje lub Twoich klientów? Jeśli tego nie wiesz, koniecznie przeczytaj, co na ten temat mają do powiedzenia specjaliści meping.pl – doświadczonego producenta opakowań kosmetycznych.
Informacja na opakowaniu kosmetycznym
Najcenniejszą rzeczą, jaką sprzedawca może zaoferować swoim klientom, jest rzetelna informacja. Opakowania kosmetyczne powinny być zaprojektowane tak, aby w czytelny sposób udostępniać klientom informacje na temat:
-
składu i właściwości produktu,
-
zasad jego użytkowania, a także przechowywania,
-
ewentualnych czynników wysokiego ryzyka (np. przeciwwskazania).
Istotną rolę odgrywa w tym wszystkim też waga produktu, termin jego ważności, a także informacje o konkretnym producencie.
Na co jeszcze zwrócić uwagę przy projektowaniu opakowania kosmetycznego?
Sama informacja to nie wszystko. Trzeba bowiem pamiętać, że o funkcjonalności konkretnego opakowania kosmetycznego decyduje szereg wielu innych czynników.
-
Trwałość. Dlaczego buteleczki kosmetyczne zachowują swą integralność nawet wtedy, gdy są wielokrotnie ściskane? Dlatego, że ich producenci wiedzą, jak trwałość i niezawodność opakowania może wpłynąć na jego sprzedaż.
-
Ekologia. Projektowanie opakowań kosmetycznych uwzględnia również ich wpływ na środowisko po wyrzuceniu. W ostatnich latach coraz więcej firm z branży inwestuje w ekologiczne technologie, a klienci to doceniają.
-
Wygoda. Opakowanie powinno być wygodne dla klienta. Butelki i pudełka, które wyślizgują się z rąk bądź są trudne i skomplikowane w otwieraniu z pewnością nie zdobędą serca użytkowników.
Marketing a designerskie opakowanie kosmetyczne
Opakowanie kosmetyczne musi być atrakcyjne z punktu widzenia klienta. Jego kolor, kształt, a także sposób użytkowania muszą być tak przemyślane, aby zapewnić użytkownikowi maksimum komfortu i jednocześnie budzić pozytywne skojarzenia. W tym celu opakowanie powinno być nietypowe, a umieszczone na nim treści powinny kojarzyć się ze zdrowiem, wygodą oraz bezpieczeństwem. Druga kwestia to umiejętne eksponowanie zalet produktu. Opis certyfikatów, wyeksponowanie ważnych (i naturalnych) składników, a także umieszczenie symboli lub grafik kojarzących się ze zdrowiem, to obowiązkowe punkty na drodze do opakowania, które w zamyśle ma sprzedawać. Na koniec trzeba zadbać o czytelny dostęp do tych informacji. W końcu estetyczna i w miarę duża czcionka zawsze budzi zaufanie.
Reasumując, aby stworzyć idealne opakowanie z kosmetykami, trzeba być kreatywnym i koniecznie postawić się w miejscu klienta.
Materiał zewnętrzny