Jak zaprojektować opakowanie kosmetyku?

Jak stworzyć opakowanie kosmetyczne, które będzie sprzedawać produkty Twoje lub Twoich klientów? Jeśli tego nie wiesz, koniecznie przeczytaj, co na ten temat mają do powiedzenia specjaliści meping.pl – doświadczonego producenta opakowań kosmetycznych.

Informacja na opakowaniu kosmetycznym

Najcenniejszą rzeczą, jaką sprzedawca może zaoferować swoim klientom, jest rzetelna informacja. Opakowania kosmetyczne powinny być zaprojektowane tak, aby w czytelny sposób udostępniać klientom informacje na temat:

  • składu i właściwości produktu,

  • zasad jego użytkowania, a także przechowywania,

  • ewentualnych czynników wysokiego ryzyka (np. przeciwwskazania).

Istotną rolę odgrywa w tym wszystkim też waga produktu, termin jego ważności, a także informacje o konkretnym producencie.

Na co jeszcze zwrócić uwagę przy projektowaniu opakowania kosmetycznego?

Sama informacja to nie wszystko. Trzeba bowiem pamiętać, że o funkcjonalności konkretnego opakowania kosmetycznego decyduje szereg wielu innych czynników.

  1. Trwałość. Dlaczego buteleczki kosmetyczne zachowują swą integralność nawet wtedy, gdy są wielokrotnie ściskane? Dlatego, że ich producenci wiedzą, jak trwałość i niezawodność opakowania może wpłynąć na jego sprzedaż.

  2. Ekologia. Projektowanie opakowań kosmetycznych uwzględnia również ich wpływ na środowisko po wyrzuceniu. W ostatnich latach coraz więcej firm z branży inwestuje w ekologiczne technologie, a klienci to doceniają.

  3. Wygoda. Opakowanie powinno być wygodne dla klienta. Butelki i pudełka, które wyślizgują się z rąk bądź są trudne i skomplikowane w otwieraniu z pewnością nie zdobędą serca użytkowników.

Marketing a designerskie opakowanie kosmetyczne

Opakowanie kosmetyczne musi być atrakcyjne z punktu widzenia klienta. Jego kolor, kształt, a także sposób użytkowania muszą być tak przemyślane, aby zapewnić użytkownikowi maksimum komfortu i jednocześnie budzić pozytywne skojarzenia. W tym celu opakowanie powinno być nietypowe, a umieszczone na nim treści powinny kojarzyć się ze zdrowiem, wygodą oraz bezpieczeństwem. Druga kwestia to umiejętne eksponowanie zalet produktu. Opis certyfikatów, wyeksponowanie ważnych (i naturalnych) składników, a także umieszczenie symboli lub grafik kojarzących się ze zdrowiem, to obowiązkowe punkty na drodze do opakowania, które w zamyśle ma sprzedawać. Na koniec trzeba zadbać o czytelny dostęp do tych informacji. W końcu estetyczna i w miarę duża czcionka zawsze budzi zaufanie.

Reasumując, aby stworzyć idealne opakowanie z kosmetykami, trzeba być kreatywnym i koniecznie postawić się w miejscu klienta.

Materiał zewnętrzny

Redakcja perfumino.pl